Jäsenpolku – kokemusmatka jäsenen kengissä

Jokainen järjestö ja yhdistys on syntynyt tunnistettuun tarpeeseen. Toimintaa käynnistäessä on sen merkityksellisyys koettu tärkeäksi jäsenten ja usein myös ympäröivän yhteiskunnan kannalta.

Jäsenpolku on jäsenen kulkema polku, joka alkaa jo ennen liittymistä ja joskus päättyy eroon järjestöstä tai yhdistyksestä.

Maailma muuttuu ympärillämme ja elämme yhä sirpaloituneemmassa ympäristössä. Yksilöiden huomiosta kilpaillaan useiden eri tahojen toimesta. Siksi järjestöille ja yhdistyksille tulee entistä tärkeämmäksi tuntea jäsenyyden eri vaiheissa jäsentensä arvostukset ja odotukset sekä tarjottujen palvelujen toimivuus ja merkitys.

Jäsenpysyvyyden ja uusien jäsenten saamiseksi on tärkeää tunnistaa jäsenpolun tekijät ja vaikutukset jäsenen kokemusten näkökulmasta. Luodaan parempaa jäsenkokemusta.

PAREMPAA JÄSENKOKEMUSTA 

Kaikki lähtee jäsenistä. Mitä paremmin järjestö tuntee jäsenensä, sitä paremmin se voi ohjata ja kehittää toimintaansa oikeaan suuntaan. Me haastamme nykyiset jäsentyytyväisyyskyselyt ja tarjoamme tilalle todellisen kokemuksen mittaamista.

ONKO TEILLÄ JÄSENPOLKU KUNNOSSA?

Jäsenkokemuskartoituksen avulla pääsemme syvemmälle jäsenen maailmaan ja pyrimme löytämään kokemuksen kautta mahdollisimman oikeanlaisen jäsenpolun. Kuljemme jäsenen kengissä omien palveluiden läpi, jotta toimintaa on mahdollista kehittää yhä jäsenystävällisemmäksi.

  • KULJE JÄSENEN KENGISSÄ

    Kulje omien palveluiden läpi

  • KYSY JA KUUNTELE

    Kysy jäseniltä kokemuksesta ja kuuntele säännöllisesti

  • YMMÄRRÄ

    Ymmärryksen kautta parempaa jäsenkokemusta

  • KEHITÄ

    Kehitä jäsenien kanssa yhdessä

01. AITO JÄSENKOKEMUS

  • Auttaa tunnistamaan mitkä ovat jäsenten odotukset nyt ja tulevaisuudessa
  • Kertoo mitä jäsenet ajattelevat jäsenyydestä ja mikä jäsenyyden merkitys on
  • Mittaa jäsenten sitoutuneisuutta ja kokemusta

02. TOTEUTUS

  • Toteutetaan anonyymisti verkkokyselynä
  • Vastaaminen on helppoa

03. RAPORTTI

  • Raportista selviää, miten henkilöstön näkemys voi poiketa todellisesta jäsenkokemuksesta
  • Raportin avulla pystyt helposti määrittelemään kehityskohteita

04. HYÖDYT

  • Keino tunnistaa oikeat jäsenpalvelut
  • Keino kehittää asioita sisäisesti ja ulkoisesti
  • Uusien jäsenten hankkiminen
  • Vanhojen jäsenten pysyvyys

Kysy lisää

  • Henna Peltola
    Henna Peltola KEHITYSPROJEKTIT, PARTNER

    050 529 3026

    Kehitysprojektit järjestö- ja kulttuurikentässä. Asiakaskokemus. Yritysyhteistyö ja varainhankinta. Palvelukehitys ja palvelumuotoilu. Projektijohtaminen ja tapahtumatuotannot. Myynti. Vielä harjoittelen: Työnohjaus.

  • Jaana Lehtonen
    Jaana Lehtonen KEHITTÄJÄ JA TOTEUTTAJA

    050 595 2881

    Toiminnan, prosessien ja asiakaskokemuksen kehittäminen. Laadunhallinta (mm. ISO 9001:2015, Excellence Finland). Mittaaminen ja seuranta jatkuvan parantamisen perustana. Ulkoistettu laatupäällikkö ja projektipäällikkö.

  • Anu Turkia
    Anu Turkia MARKKINOINTI, Founding Partner

    050 550 5197

    Myynti ja markkinointi. Myynnin ja markkinoinnin toimintojen operatiivinen ohjaaminen ja kehittäminen.

Tiedätkö jo mitä tarvitset? Meille voi aina soittaa tai jättää yhteydenottopyynnön.

Hae sivustolta